Like nothing happens.


Assalamulaikum

Aku cuba untuk move on.
Aku rasa aku kuat.
Tapi sebenarnya tak. Aku tak kuat.
Tapi aku cuba sebab aku tahu aku mampu.

Dia pergi setelah 2tahun kita berkawan dan kenal.
Selama 2tahun juga aku tunggu untuk dia cakap "Aku suka kau"
And finally, he said that after two years.
Yes. I'm really happy when he said that.
I was like "Am I dreaming?" No. I'm not.
He said " i like you" Oh no.

Aku rasa macam berbaloi aku tunggu dua tahun. Kononnye.
Lama. Masa yang sangat lama.
Tapi selepas dia cakap benda tu.
Dia pergi. Dia pergi mcam takde pape yang berlaku.
Lupakan ape yang pernah dia cakap and ape yang aku cakap.
Dia bagitahu,
Lagi, anggap macam kita tak pernah kenal langsung.
Macam memang kita tak pernah antara satu sama lain.
Kenapa?
Kenapa selepas dua tahun and selepas kau bagitahu semua tu?
kenapa?

Kau buat keputusan tanpa memikirkan perasaan aku.
Aku tahu kau sakit dan kau tak mampu nak teruskan semua benda ni.
Tapi perlu ke buat keptusan macam tu?
perlu ke?
Aku tahu ini semua bukan kehendak kau.
Kau terpaksa sebab kau tahu kau tak akan hidup lama.
Takpe.
aku redha.

but you know sakitnye macam mana.
kau tunggu for 2years and your story ended up like this.
like nothing happens.
sakit tu memang sakit.
pedih. sedih. menyesal. marah.
tapi aku macam "bagus juga kau buat keputusan macam ni"
tapi at the same time "perlu kau pergi mcm tu?"
aku konpius dengan diri sendiri.

Get well soon.
Aku tahu penyakit kau tu sangat mustahil untuk sembuh.
Tapi jangan lupa berdoa. Jangan pernah putus asa.
Mane tahu ade keajaiban. Allah mampu mengubah segalanya.
Mane tahu kita dapat jumpa lagi. kan?
Sekarang aku tak tahu macam mana keadaan kau.
Kau hidup lagi ke tak?

Akhirnye.
Kisah "kita" berakhir jua.
Berakhir dengan kesedihan.
Tak semua cerita berakhir dengan gembira.
ini bukan drama mahupun filem yang diarahkan oleh seorang pengarah.

Selamat tinggal.
Selamat tinggal kenangan.
Selamat tinggal "kita"
Ku pasti merindui mu.

Note : What a tough year for Malaysia. Allah sedang menguji Malaysia. 


No comments: